Skitsnack

Jag har gått och funderat i ett par dagar nu. Vad är skillnaden på skitsnack och att berätta saker som en person sagt om en annan? Jag tycker dock att skitsnack är dels när man snackar skit om en människa men även om man berättar något som någon sagt till en till någon annan. Jag ser ingen skillnad egentligen. Jag menar båda visar brist på tillit. Men det är kanske inget att grubla över. Istället kanske man bara skulle letat upp en öde plats , sätta upp ett tält och bo där så slipper man skitsnack så slipper man fundera över det. Jag har oxå haft en förmåga att snacka mycket skit om folk , vem har inte det? Men jag har kommit till en punkt där jag inser att det funkar inte så. Varför umgås man med en människa man ändå går och snackar skit om ?  Inte vill jag att mina kompisar ska snacka skit om mig bakom min rygg.. Men sen å andra sidan vet man om att minst en av sina "vänner" snackar skit om en bakom ens rygg. Men vad är det som gör folket så fega att dom inte vågar säga det till en? Dom vet ju ändå om att det kommer komma fram förr eller senare ändå!? Och då blir man ju mer sur än om dom säger det till en. Det värsta är att har man börjat snacka skit så blir det som en vana till slut och då måste man se till att sluta med det, för annars slutar det med att man står där helt själv. Och då kommer man ångra att man snackat skit från början! Och det finns ingen chans att komma undan skitsnack heller. Det är inte bara ungdomar som snackar skit om varandra. Även vuxna gör det. Och då visar de vuxna att det är okej att snacka skit, om de får göra det får ju vi oxå. Allt blir som en ond cirkel utan stopp.

Så tänk på det, nästa gång ni ska snacka skit så gå till människan ni ska snacka om och säg vad ni tycker om den personen. För tycker ni den är jobbig kanske han/hon tänker på hur han/hon beter sig och ändrar på sig. För en sak ska ni veta, att oftast så den ni säger allt skitsnack till den personen går oftast till personen ni snackat om och berättar för dom, och då blir dom ändå sura på er.

Ha det i tanken och sov gott.

MyPerssson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0