28 September

Prov imorgon, inte alls lockande faktiskt. Nu har man suttit i omkring en timme och snackat med bror och mamma. Så man är lagom trött.
Ännu mer trött är man på alla jävla rykten som går i byn, något brinner, någon gör inbrott och vips så är den någon som blir anklagad bara för att folk ska ha något att snacka om. Seriöst, bara för livet är trist behöver man inte skada andra för att det ska bli roligare.
Folk som skapar ryktena, får dom aldrig dåligt samvete?
Känner dom aldrig skuld när de ser hur dåligt någon mår?
Jag hade inte kunnat leva med mig själv om jag fått någon att må så dåligt!
Men sen visst, jag är lite äldre och kanske lite mognare vad vet jag!? Men ändå, vad tjänar man på att snacka skit?
Var dag som man är ute i byn så känner man att nu kommer någon snacka om en. Ska man behöva känna så bara för att folk har för mycket fritid?
Hur ska man kunna konsertera sig på saker som är viktiga när man ständigt behöver gå och tänka att shit, det kommer folk misstolka, eller fan om den och den går och snackar skit om ens syskon/vän.
Jag vet att jag tagit upp det här med rykten förr. Men det måste bli en ändring.
Jag går som sagt BF och där snackar lärarna massa om att "lärarna ser om något är fel". Skit snack, lärarna blundar för saker som är för jobbiga att lösa. Ta tag i ryktena och se till att det försvinner, ni får pengar för att barnen i samhället ska må bra. Ska det då vara så jävla svårt att ta tag i det då?
Nu har jag hetsat upp mig igen, så nu får jag väl gå och lägga mig och försöka lugna ner mig så mina lärare inte får detta i huvudet imorgon.
Men folket, kom ihåg. Ser/hör att någon börjar med att försöka sprida ett rykte. Stoppa det innan det är för sent. En människas framtid kan ligga på spel. Får man fel uppfattning om folk i låg ålder är chansen stor att man slutar lita på folk och går och mår dåligt i stället.
Ha det bäst och hoppas det blir ordning snart (:
Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0